Tuesday, July 13, 2010

Ku SeRu...


hello kengkawan...


hari ni aku nak citer sikit pasal seruan.kita selalu dengar org guna istilah belum dapat seru,tak sampai seru dan seru2 yang lain.selalu nyer org guna seru ni untuk kawin,haji & umrah.


dulu aku pun macam APA-KES-SERU2- NIH??tapi masa umrah baru2 ni aku betul2 memahami dan setuju dengan SERU!sebab nyerr??


sepanjang di mekah & madinah,kita semua akan di panggil sebagai tetamu Allah& rasulullah.memang mutawif sana itula gelaran 24jam panggil jemaah2 umrah ni.2 minggu aku kat sana baru aku sedar memang kehadiran kita kat sana adalah sebagai tetamu Allah & rasulullah.bermaksud kita di pelawa oleh Allah untuk melawat & menjadi tetamu rumah Nya & rasulullah.alaaa senang citer mcm ni..macam mana kita teringin pun nak pergi ke rumah seseorang tapi kalau tuan rumah nyer tak nak ajak kita,memang jgn haraplah kan kita dpt pergi.haaaa~~mcm tu lah konsep nyer umrah & haji nih.


setiap daripada kita dah memang tertulis sejak azali bila masa kita akan kesana.senang citer bila nama kita termasuk dalam "guest book" untuk jadi tetamu Allah.kalau yang dah kesana banyak2 kali tu..untungla nama dia masuk dalam guest book Allah banyak2 kali untuk "di ajak" ke sana sebagai tetamu.


kat sana aku sedar yang macam mana kita kaya pun tapi kalau Allah masih belum nak ajak kita jadi tetamu DIA..memang belum masa nyer lagi.kalau dah memang masanyer..time kita tak ada duit pun tiba2 kita dah boleh kesana.itu semua kuasa Allah nak permudahkan kita jadi tetamu NYA.bila dah jadi tetamu Allah & rasulullah tu..harusla kita kena buat baik & ikut semua arahan NYA kat sana kan.solat,ibadat..etc.kalau kita tak buat elok2 sure tuan rumah tak nak ajak kita datang lagi kan??(seriously..aku rasa sungguh kurang amalan ku kat sana.takut Allah tak nak ajak aku ke sana dah :-(...)



aku bersyukur dalam usia yang masih muda ni aku & adik2 dah dapat kesana.ini yang di namakan rezeki tiap seorang.Allah dah aturkan cukup cantik!benda ni kita guna pakai dalam istilah "JODOH" jugak yerrr..!ok..mcm ni..dalam kalangan kawan2 aku..aku adalah antara yang berapa kerat yang still single & cun :-p..

yang lain semua dah kawin & beranak pinak.tapi!!!di kalangan kawan2 jugaklah aku yang mula2 sekali dapat jejak kan kaki kesana & menjadi tetamu Allah & rasulullah.Alhamdulillah!!(kawan2 tak habis2 jeles dengan aku...kihkihkih)..tapi betul!macam tulah dlm kes jodoh.dah sampai seru,masanyer..tiba2 kenal sebulan dua..alih2 kawin..tak yah serabut kepala nak bercinta bagai nak rak.."hai buat apa?dah makan?sihat?bila nak datang jumpa i??"haaaaaaa~~~~kannnnn?????hahaha


haaa~~kan aku dah cakap..Allah susun semua benda sangat cantik.kita tak penah pun tau & terfikir macam ni.sampailah bila kita dah lalui nyer.kan Allah dah ckp.."barangkali benda yang kamu suka tu tak baik untuk kamu tetapi yang kamu benci tu yang terbaik untuk kamu.sesungguhnya Allah maha mengetahui"


tapi aku nak pesan kat kawan2..pakej umrah lebih kurang dalam RM5000-RM7000..murah sikit daripada kalau kita nak ke UK,USA semua.jadi..apa kata kat kawan2 yang tengah duk kumpul duit bercuti ke oversea tu..gunakan duit tu untuk ke umrah dulu.dah ke umrah nanti kumpulah semula duit ke mana2 yang korang nak pergi.percayalah!!pelaburan untuk Allah tu tak sia2.balik dari umrah rezeki akan lagi murah,urusan di permudahkan & tenang.


jom kita sama2 doa supaya rezeki murah & kita di jemput menjadi tetamu Allah & rasulullah lagi..tapi percayalah jugak yang dugaan tuk pergi umrah ni sangat kuat.start dari kumpul duit,keja,kesihatan..haihhhh semua bendalah..ada jerrr..sebab tu bila dah sampai jer sana..korang semua akan menangis teresak2 dengan sendirinyer..sebab tak percaya dah dekat sana & kaabah tu depan mata.. berbaloi-baloi..:-)





No comments: