Wednesday, March 9, 2011

MaRi KiTa VeRaNGaN....

assalamualaikum..

bila letih dan stress aku suke verangan....aku suke verangan kalaulah :


------AKU ANAK JUTAWAN..
-------


perghhhhhhhhhhh giler bestkan kalo kita anak jutawan?tak yah keja teruk2 sampai sengkang mata,sakit badan,stress segala.nak apa jer boleh mintak kat parents.nak shopping,nak vacation...sebut jer...nak luar ke dalam negara..nak hotel 5 bintang??
then katakan kalo weekend ni boring tak buat apa2 pastu cuti panjang lak...boleh jer bukak website MAS tuk booking flight ke oversea...uwaaaaaaaaaaaa best nyerrrrrr!
ini tidak..nak bercuti ke oversea tu kena kerja separuh nyawa,ikat perut,tak boleh shopping,berjimba segala..barulah dapat pegi oversea..tu pun brapa tahun sekali dapat pegi...menitik air mata nak bayar tambang segala.sampai sana ikat perut..makan megi,roti dan cokelat jer sebab nak jimat belanja makan...hahaha..sedeyyyyyyyyyyyyyyyyyyy kannnn??

lagi satu benda best jadi anak jutawan ni kan..korang perasan tak?anak2 orang kaya ni most of them study kat oversea.tapi bila dah graduate sure dorang semua balik keja kat malaysia..back for good lah..jarang sangat aku dengar anak2 orang kaya ni keja kat oversea.contohnya macam cousins aku..lepas grad semua balik for good.ok lah dorang semua balik sini sebab memang sah2 ada kerja.either kerja kat company bapak dorang or dapat keja big2 company pastu gaji terus best giler..kata bapak orang kayakan???harussss kabel kuatttt!! :-p

kebanyakannya yang aku perhatikan ramai yang berhijrah kerja kat oversea orang2 yang biasa macam kita-kita ni..(eh salah.. macam aku!korang tak per rr anak jutawan!tsk..tsk..)study kat oversea dan terus kerja kat sana.sebab currency sana tinggi then bila dah convert to RM dapatlah lebih.bila dah lebih tu bolehlah hulur lebih sket kat family kan?lagi 1 orang2 biasa macam kita nih(salah..ok macam aku lagi!) kan susah giler nak gi oversea..bila dah balik tu tak tau bila lagi boleh pegi sana...masalah ongkos nya pak!ongkos!pfttttt...
tu yang alang2 dah kat sana kita pergunakan visa sepenuhnya sampai expire! LOL!!


hurmmm aku since dulu verangan nak sambung master kat oversea.lagi2 kat USA.sebab akukan degree in mass communications & media studies(major in Public Relations).so kita semua tau yang media ni center nyer memang kat US sana tu kan?even teks book kita orang pun semua dari sana.kat malaysia ni keja PR macam aku memang payah nak naik sebab orang sini still tak berapa tahu kepentingan PR..baru2 1,2 tahun ni jer nak naik.kalau kat US jadi PR ni boleh kaya ok!kat sana tiap2 company wajib ada PR..even politician,artis dorang kena ada PR..gaji PR sana sangat2 mahal..uwaaaaaa!! (nanges)

hurmmm tapi apa boleh buat.takdir dah menentukan aku kat sini.buat family bisnes.tak kan aku nak tinggal macam tu jer lepas apa yang aku dah usahakn bertahun2?no..no..no!!unless kalo aku dapat kawin dengan orang kaya yang boleh tolong support kan bsnes aku sepanjang aku study or keja sana..aku just pantau dari jauh..buat teleconference ke,sebulan sekali balik sini tengok bisnes..bla..bla..bla..hahahaha!(verangan lah ko hanimmmmmmmmmmmmmmmm)



ok!sudah kau verangan tu hanim!kau ingat kau cinderella nak verangan ada prince datang meminang gitu???sudah!!sekarang sile sambung balik buat keja & stress balik... (>_<)

No comments: