Sunday, March 7, 2010

TaK SeMua PeRLu Di BuaNG..



suatu masa dulu sebelum wujud nyer handphone semua orang pakai public phone apabila berada di luar rumah.tapi semenjak wujud nyer handphone kewujudan public phone terus di abaikan.Rasa nyer sekarang susah nak jumpa public phone.kalau ada pun kebanyakan nyer rosak.




memang betul handphone memudahkan kita.bila rasa nak sms atau call terus capai handphone.tapi kita kadang2 lupa yang kita berurusan dengan "gadget".bagi yang menggunakan prepaid bagaimana kalau kredit habis ataupun tamat tempoh?bagi yang menggunakan bil pula mungkin tidak berhadapan dengan masalah ni tapi kehilangan handphone atau bateri habis?




bateri memang sangat2 senang habis bila terlalu banyak in-out call,sms dalam satu hari dan itu belum termasuk lagi internet sana sini untuk reply email dan tak di lupakan surfing internet sewaktu meeting yang membosankan..(*_*)

aku bebel pasal ni sebab itu yang berlaku khamis baru ni.aku ada seminar untuk TM vendors di Menara TM..menara TM atau nama lain nyer menara rebung merupakan ibu pejabat bagi TM seluruh malaysia.staff dalam menara ni semua memang sangat2 bergaya & sangat ramai mat saleh.sebab di menara ni lah berkumpul segala org corporate,marketing etc.. dan kawalan untuk masuk dalam bangunan ni sangat2 ketat.




kebetulan sepanjang seminar tu aku punya call,email & sms banyak masuk..(termasuk surf internet untuk menghilangkan ngantok yang amatttt).bila tiba masa rehat handphone aku habis bateri.aku pun tanya kat security di mana ada public phone sebab aku perlu buat beberapa panggilan penting masa tu.jawapan security tu memang sentap.TIDAK ADA PUBLIC PHONE KAT DALAM BANGUNAN TU!!




jadi boleh tak korang semua bayang kan??kalau Menara TM(telekom malaysia) pun tak ada public phone..apa lagi kita boleh harap wujud nyer public phone yang berguna kat luar sana... (T_T)




2 comments:

nad said...

moral of the story..jangan main tenet mase miting. amik kau takde public phone muahaha!!!

HaNiM JeFF said...

sangap & letih..inet la jawapan nyer..muahahha