Tuesday, August 16, 2011

KaSiH NeNek HiNgga Ke SyuRga.. ☹

Assalamualaikum..

Azan asar tadi genap seminggu nenek pergi bertemu Penciptanya.nenek pergi 9 Ramadhan 1432H.nenek pergi depan semua anak2nya dan beberapa orang cucu.nenek pergi pada umur 84 tahun kerana sakit tua.

Aku cuma sempat jaga nenek 6 hari.suap makan minum,bagi ubat,tukar baju.sedikit sangat yang mampu aku buat dalam masa yang cukup pendek.

Nyawa kami semua macam ikut melayang sama bila nenek pergi.Tak sanggup&tak sedia lagi nak hilang nenek.kalau boleh nak nenek hidup 100tahun lagi dengan kami.tapi semua tu mustahil sebab kita umat muhammad.nyawa kita pendek.

Ramai sangat org datang melawat jenazah nenek&solatkan.yerr..sebab masa hidup nenek sama macam atuk.sangat baik dengan orang.semua orang sayang nenek,atok.mereka kuat beribadat&menjaga silaturahim.

Sekarang nenek dah aman kat "sana".ada atok&4 orang anak mereka tunggu kat sana(meninggal kecil).Semoga Allah tempatkan mereka dalam syurga..

Kami semua??rindu yang makin kuat kat nenek.kubur nenek adalah rumah kedua kami sekarang.tetap selalu balik sama macam nenek hidup dulu..☹ ☹

Al-fatihah untuk atok&nenek..


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

yg rindu abah dan uwo... said...

assalam...
kenal siape diri ini? dah komen kat adik dan rase mcm tak complete kalau tak bagi komen kat sini pule..
biar berpuluh tahun berlalu (itupun kalau hidup lagi...)cinta, kaseh dan doa akan sentiasa berzikir di bibir ini buat insan2 yg pernah bertakhta di hati ini..juge buat moyang2 yg tanpa mereka tak adelah diri ini...

HaNiM PoSh said...

w'salam..
kenal..angah debs...
sedih rindu uwooooooooooooooo..:'(