Thursday, June 26, 2014

Baby saya :-)

Assalamualaikum semuaaaa...

Alhamdulillah... hari ni masuk hari ke 24 aku berpantang selepas melahirkan baby girl pada 4/6/14 .bersamaan hari rabu jam 11.05 pagi kat Hospital Ampang .Aku bersalinkan baby girl ni secara caesarean sebab baby songsang(breech)

Aku tau baby breech sejak scan masa 27 weeks.mula-mula tu terkejut gak,tapi lepas beberapa jam aku dah cool.macam-macam petua orang bagi untuk betulkan kedudukan baby.berurutlah itu ini.tapi aku tak buat.sebab dari mula mengandung ,setiap kali doa aku akan minta "Ya Allah,kau permudahkan aku bersalin.jalan terbaik supaya aku & anak mudah dan tak sakit".

Sejak mula mengandung juga,aku selalu risau kalau aku ter"overdue" atau baby lemas itu ini (kalau aku bersalin normal)..selain tu aku sejak belajar kat uitm dulu sampai sekarang ada sakit belakang (sebab lasak sangat dulu ). Jadi Allah tau,dengan sakit belakang aku tu,yang kalau aku bersalin normal (meneran & kepala baby dalam kedudukan normal kepala di bawah ),maybe sejak kandungan masuk 7 bulan aku dah tak boleh berjalan.kesimpulannya,dengan sakit belakang aku tu ditambah dengan aku asyik risau overdue itu ini..nah Allah hadiahkan aku bersalin secara czer dan baby breech.. Allahuakhbar!sesungguhnya Allah sentiasa tau yang terbaik untuk hambanya.

Dengan keadaan baby breech tu,Alhamdulillah sehingga masa nak bersalin,aku masih lagi boleh jalan laju,aktif,hari2 masak untuk family dan macam-macam lagi.sampai mana-mana aku pergi mesti ada orang tegur " larat lagi awak buat macam-macam yer dengan perut besar gitu"..huhu

Ok..insyaallah nanti bila free aku tulis pengalaman bersalin secara czer ya..boleh kongsi dengan bakal-bakal ibu yang mungkin seram bila fikir kena czer..apa-apa pun,percayalah..czer ni tak sedasyat & sesakit kita fikirkan.semuanya bergantung pada psychology kita..

ok.. jom kita tengok gambar Nurqhadijah Zahra bt Mohd Jeffri  :-)

2 comments:

YaTiE said...

Anim... Congrats.... Happy for u... ;)

HaNiM JeFF said...

Kak yatieeee..

Tengkiuuuuuu...Pe kabo? How to contact u eh?