Monday, December 28, 2009

Al-FaTiHaH..~~

pagi tadi tgh2 breakfast ngn parents kt mamak ampang jaya..
aku dpt call..drp mak pengantin lelaki yg aku akan handle 7/2/10 ni..(yati & azrul)
kat dewan besar putrajaya..1st time aunty tu call aku coz selama ni yg deal ngn aku pengantin lelaki tu & family belah perempuan..aku mcm pelik kenapa aunty tu call & nak suruh aku citer detail pasal preparation for wedding tu nanti..

rupa nyer baru aku dpt tau bapak pengantin perempuan baru jer meninggal 20/12/09..(last week)..aku sgt2 terkejut & nak menangis..sebab selama ni arwah yg beria2 nak suruh company aku handle wedding anak dia..dia sgt2 berkenan tgk aku buat ada 1 wedding tu (wedding Dhilla) kt dewan MPAJ..kebetulan arwah ialah security guard kt dewan tu.lepas habis jer majlis hari tu & sementara tgh lepak2 ngn staff smua kt tepi dewan tu tiba2 arwah dtg. Tanya brapa harga yg aku offer tuk wedding Dhilla tu coz dia sgt2 berkenan ngn hasil kerja aku.

kita org berborak kt tepi longkang dewan tu sambil pakcik tu mencangkung depan aku..dia sgt2 kurus cengkung & sesekali tarik nafas (arwah ada sakit lelah yg kronik)..sambil tu dia cerita impian wedding tuk anak perempuan dia (yati)..kebetulan yati ni ada 2 beradik jer..dia & abang yg dah kawin.so dia nak buat grand sket la tuk anak perempuan bongsu/tunggal dia tu.
aku ingat lagi ayat arwah.."pakcik org miskin,org biasa..tapi belah lelaki org senang sikit.tu yg dia nak buat kt dewan putrajaya.kebetulan keluarga dia yg nak sponsor semua.pakcik mengikut jer.."

arwah siap bercerita kt aku impian majlis dia nanti..belah malam nak buat nikah,berinai..etc..mcm2 la dia citer kt aku & harap aku dpt tolong dia smooth kan majlis tu nanti..aku sgt2 kesian tgk arwah yg ckp sepatah2 & semput.

oh..btw..yati tu sgt2 cantik& lemah lembut!!muka dia mcm arab2 sket..aku jumpa dia & azrul time bwk dorg pegi jumpa pak andam utk urusan pelamin..

habis jer ckp ngn aunty tu kt telefon tadi..aku terus balik ke meja mkn & ckp kt mak abah pakcik tu dah meninggal..aku nangis teresak2..patut la baru ni aku buat wedding kt dewan MPAJ tu lagi aku dah tak jumpa arwah..rupanya dia tgh uzur sgt time tu..(T_T)

aku janji ngn arwah aku akan buat yg terbaik tuk anak kesayangan dia..aku sgt2 berterima kasih kt arwah yg beria2 sgt suruh ambik company aku..aku still ingat sampai saat ni smua impian dia sambil semput2 tepi longkang berborak ngn aku..
aku anggap ni semua amanat terakhir arwah (T_T)

~~~~~AL-FATIHAH~~~~~

No comments: