Friday, February 4, 2011

Allah SelaMatkanlaH Pejuang Mu di MeSiR...

Assalamualaikum & hello kengkawannn :-)

Kali ni aku nk share sikit pasal apa yang tengah berlaku sekarang kat Mesir.sejak kecil kita dah baca dalam Al-quran dan buku2 pasal nabi musa,nabi harun menentang kekejaman firaun.Mesir juga femes dengan pyramid dan universiti Al-azhar.sampai sekarang kalo sesiapa nak pegi umrah ada juga di sertakan skali pakej melawat mesir (cairo)

Rakyat mesir kebanyakankan nyer beragama kristian.tak ramai islam berbanding arab saudi,jordan segala.tapi negara2 Islam tak suka dengan mesir ni sebab presiden nya penyokong kuat US dan jugak israel.Mesir jugaklah yg jadi dalang halang misi bantuan kemanusian ke palestin.Mesir tutup sempadan Rafah-Palestin.









Kadar kemiskinan kat Mesir ni terlalu tinggi.80% daripada rakyat muda adalah penganggur.kadar kemiskinan,jenayah pun tinggi.keadaan kat sana sama macam Malaysia 20 tahun dulu.kalau bukan sebab piramid dan sungai Nil memang tak de siapa yang nak melawat Mesir.sebab kat sana memang tak ada apa menarik utk kita nak lawat.


Sebab faktor ekonomi dan kemiskinan jugak lah rakyat mesir bangkit nak Hosni Mubarak yang dah 30 tahun berkuasa to step down.Tapi macam biasa..dia tak kan step down sebab israel ada kat belakang.punyalah member kamcing sampai israel boleh provide senjata to government mesir tuk lawan semua penunjuk perasaan.


Mubarak berkeras hanya akan step down bln september ni.tempoh yang memang dia habis perkhidmatan.rakyat memang tak sangguplah kan nak tunggu lama2 gitu.Sebenarnya gelombang kebangkitan mesir hasil drp kebangkitan islam daripada negara2 sebelah.jordan,tunisia,turki segala.

memang Allah dah janjikan di akhir zaman Islam akan kembali gemilang macam zaman rasulullah dan khalifah2 dulu.musuh2 islam terutama israel tengah duk ketar lutut sekarang tengok kebangkitan Islam di seluruh dunia.Kat eropah ngn benua amerika pun penganut Islam makin bertambah.

Kita memang tak mampu untuk sama berjuang angkat senjata mcm semua mujahadin.tapi kita boleh buat dua benda..berdoa dan bersedekah untuk perjuangan Islam.pahalanya sama atau lebih besar dengan kita sama di medan perang.semoga Allah bagi kemenangan untuk semua pejuang Islam di Malalaysia dan seluruh dunia.Aminnn..






To Hosni Mubarak dan segala pemimpin yang zalim..PLEASE STEP DOWN!janganlah terus menzalimi rakyat dan terus hidup makan sumpah.jangan biarkan hidup pemimpin2 yang zalim ni jadi macam ni...





(Firaun yang kejam dan mendustakan Allah..akhirnya mati di telan laut merah.nauzubillah..)








No comments: