Sunday, June 28, 2009

MenGalaH vs KaLaH..???

hello kengkawan...!!

aku nk citer sikit 1 perangai aku yg mmg sllu di tegur or kwn2...sejak dulu...aku selalu sgt mengalah a.k.a beralah tuk sesuatu situasi..lg2 bila melibatkan sesuatu masalah dlm perhubungan...tak kira la percintaan or persahabatan...aku lg senang tuk berlembut & mula mintak maaf walaupun kekadang benda tu bukan salah aku..coz aku x nak panjang kan isu & biar la aku pendam sorg benda tu...& mmg sifat aku suka pendam..tp bila aku dh tak tahan or maruah aku terlalu di pijak2..then time tu..aku akan jadi gunung berapi..!!smua aku luahkan... biarlah aku beralah tp air mata & sifat diam ku akan menzahirkan semua perasaan aku time tu..:-(

aku...
beralah tak bererti aku kalah,
beralah tak bererti aku lemah,
beralah tak bererti aku takut,
beralah tak bererti aku bersalah,
beralah tak bererti aku takut kehilangan..

tapi...
aku beralah kerana takde siapa yg akan menang atau kalah kerana ego,
aku beralah kerana aku kuat untuk kalah,
aku beralah kerana tak mahu dikatakan ego,bodoh,sombong,
aku beralah kerana aku berani mengaku salah & berdepan dgn sifat pengecut seseorg,
aku beralah kerana nak biarkan org tu fikir balik salah & tindakan dia,
aku beralah kerana kebenaran tu akan terbukti 1 hari nanti,
aku beralah kerana islam tu melarang memutuskan silaturahim & brgaduh,
aku beralah kerana aku nak buktikan yg aku bukan perempuan lemah,
aku beralah kerana aku nk buktikan disebalik sifat beralah & lembut seorg perempuan tu blh menggoncang dunia..

*tp bila aku dah terlalu penat tuk beralah..aku akan pergi & takkan kembali...kerana aku hanyalah seorang perempuan yg ada hati & perasaan..aku bukan plastik..aku bukan utk org yg tak menghargai aku...kesabaran aku ada batasnya...hati & maruah aku bukan tuk dipijak & dihancurkan..

*post ni adalah tuk sesiapa sahaja yg penah muncul dlm hidup aku...dulu,kini & akan dtg..

No comments: