Monday, January 12, 2009

Hello 2009..!!




Hello 2009/ 1430H!!

Mmm lmbt lg thn ni aku post blog ni.padahal dh siap tulis mlm 31/12 tu..tp hari ni baru smpt post ke blog ni..Mmm rasa baru sgt lg aku meniarap atas katil ni sambil menghadap laptop tuk tulis azam 2008 & sekali lg tgh meniarap tuk taip azam 2009 lak..cepat nya masa berlalu..pejam celik..haihhhhh..:(


Ok.mcm biasa kita mulakn dgn citer sedih..mmm adakah??adaaa…ok..PERTAMA…my ex dh kawin bln mei hari tu..serantak dgn my best fren shukri kawin..sedih?sedih coz shuk kawin coz aku dah susah dh nk luahkn probs ngn dia coz dia lah tmpt tuk aku citer segala probs & gler selama degree 4 thn ni..till now kita org still close tp dah x se “close” dulu…ye rr laki org kann..kene respect wife dia..x nk coz aku dorg gaduh lak…kita dah rasa sakit caner hak kita di rampas..so..jgn wt mcm tu kt org dah..:)

Yg ex aku tu k org agak aku gi x wedding dia kt melaka tu?haarappp la kann…bapak dia yg beria2 ajak..x kuasa den ahh..aku tolak elok2..ckp kt bapak dia.. “pakcik ckp kt dia hanim doakan dia bahagia k..smpi anak cucu..”.. ceh amacam? Konon2 ayat pasrah hanim.. aku x nangis k time tu..cool gler..siap gelak2 lg…hahaha…mmmm aku rasa dia dh nk dpt baby kot skang ni…slmt hari bapa!!..;)

KEDUA..my PA dah x de..atas sbab2 peribadi (dia ada fmly probs) dia trpaksa berhenti balik kg..so aku dah hilang org kuat bln august hari tu..dia selama ni yg jd tmpt aku brcerita suka duka personal & bsnes..kehulu hilir teman aku keja,meeting..skang dah x de..pergh rasa lumpuh kejap 2 mggu..KETIGA..my best fren ..haza..dh x de kt sini..skang kt Qatar..keja sana..since after raya hari tu..ni lg la sgt2 sedih..kwn dr skolah dh x de..dah x le nk lepak,gayut & kongsi impian,citer gler kita org psl life & guys..hahaha..skrg ni email jer penghubung kita org..haihhh…seriously..kalo haza ni lelaki & dia my bf..sure aku akan rasa gler sdih..sdih dr putus ngn yg dulu2..coz haza ni seorg yg sgt2 caring,best,cun & baik..korg lelaki kalo dpt ngorat dia mmg sgt2 beruntung..betul ..tak tipu ni weii..:)

KE EMPAT..haaaa sure korg nk baca kisah guys dlm hidup hanim versi 2008 lak kan?kan?hahaha…aku tau ada kwn2 aku yg kepoh ni…( korg tau korg saper :p)hahaha..

Okke laaa..ada brkenalan & “close” ngn beberapa org…ni pun baru habis dr medan perang..x tau la dh habis or just gencatan senjata jer..haihh..aku x kan berenti mencari tp masa yg sama aku x trlalu mengejar& brharap.tapi itulah kan..mencari hati emas bukan mudah..mncari ciri2 yg Rasulullah suruh sgt la susah…mencari lelaki yg dpt bwk ke akhirat..bukan lg menjahanamkn..aku x sanggup nk perjudikn nasib & future aku kt tgn org yg aku x yakin blh bwk aku..yup..i’allah ni dah masuk 27..tp number tu x penting..yg penting tu kualiti..biar lmbt asal selamat..mn tau esok lusa tiba dtg jdoh dgn smua pakej2 yg aku doakan..alhamdulillah..tp aku x kn kawin coz factor umur,desakan keliling & terdesak..aku sllu ingat yg Allah x kan uji kita melebihi kemampuan & Dia tau pe yg trbaik tuk kita..:)


Ok la..citer happy lak…:)

PERTAMA aku dah grad degree!!alhamdulillah..jerit perih aku wat degree off campus 4 thn ni brbaloi..byk sungguh yg aku korbankn..masa,peribadi,duit..bla2..& aku berjaya grad dgn bintang..alhamdulillah..:))..i’allah ingat nk amik masters this yr..tp tgk la kalo masa mengizinkn..tp aku kena amik gak coz nk jd lecturer…haihhh..

KEDUA..off course bisnes makin ok..alhamdulillah…tapi penat,stress nya..Allah jer yg tau..

KETIGA.. aku dpt track balik semua kwn2 time skolah,diploma,degree,komander..semua la..dpt kumpulkn dorg semua balik dlm friendster & facebook aku..tp ramai gk dorg yg xde FS & FB ni..haihh..x de apa yg lebih meng “happy”kn selain dpt kumpulkn balik kwn2 & contact balik…for me keluarga & kwn2 adlh benda paling brharga dlm hidup..dorg x kan tinggal kn kita melainkn bila ajal menjemput..;).

Ok la..byk sgt citer happy 2008 aku..tp tiga2 ni adlh kesimpulannya..kalo tulis esok pun x habis..:)


Azam 2009 ..!!

PERTAMA..kumpul asset utk company..menambah kn apa2 yg patut utk melicinkn lg operation..

KEDUA..menambah lg clients..masuk tender itu ini…

KETIGA…beli Suzuki grand vitara or nissan murano..hahaha

KEEMPAT..further masters..

KELIMA..semoga aku & fmly terus sihat,happy & di rahmati Allah..( alhamdulillah aku ada fmly yg cukup sempurna..mak,abah yg best..adik2 yg bijak,giler2 & beragama..)

KEENAM..mencari “hati emas..”..hehe..

KETUJUH..semoga aku lebih dekat & tingkatkn amalan aku ngn Allah…yala umur brtambah..mn tau esok lusa aku “pergi”..cukup kah amalan ku & dgn perangai aku yg mcm ni..cnfirm aku kan ke..***..nauzubillah..dahla aku adik beradik tiga2 all girls..kalo elok perangai kita org..cnfirm abah mak ke syurga..kalo setan kitaorg…nauzubillah..

KELAPAN..nk g umrah ngn mak abah,adik2…kena kumpul duit gler2 tuu…

KESEMBILAN…harap aku x hanyut dgn dugaan & godaan dunia..rasanya utk umur 26( 27 lmbt lg k..bln 10 nti..:P)..aku dah puas ngn enjoy dunia..aku dh puas rasa semua..(p/s:yg haram2 tu x de rr.haha)..dh paham sgt sepak terajang dunia..

KESEPULUH..harap smua sembilan2 impian atas jd kenyataan 2009 ni…aminnnn…


Kesimpulannyaaaa..:p..

Alhamdulillah..pengalaman hidup aku selama 26 thn ni..jd pengawas,ketua & ajk tuk itu ini, pendebat skolah & wakil uitm, komander..bla..bla..buat aku jd kuat & jd apa yg aku skrg..skrg aku dah nmpk kenapa Allah asyik bg aku pikul tanggungjawab dr aku kecik lg..to be honest aku penah jd murid biasa til darjah 4 jerr..pastu since drjah 5 jd pustakawan,menengah jd pengawas,uitm jd komander,pendebat..etc..& seriously..bukan aku minta smua jawatan tu..tp smua aku di lantik & kebetulan..bukan aku yg kejar or promote diri…alhamdulillah..tu belum lg ngn segala outdoor activities yg aku suka ikut..panjat sana sini..aduyaii hanim..mcm jantan ko ek..tp tula..alhamdulillah..skrg aku dah nmpk kenapa Allah aturkn semua tu..kalo x mybe aku x sekuat skrg..ngn smua dugaan,bsnes..bla2..alhamdulillah..

Haaah..nk ucapkn thanks kpd seseorg yg hadir dlm hidup aku beberapa bln hujung2 thn yg kritikal ni…( nama & tmpt di rahsiakn. Utk jaga saham dia...haha) “enchik..thanks coz hadir dlm hidup I since beberapa bln ni..thanks coz sudi share segala suka duka,citer bdoh,gler & thanks coz sllu available tuk i..thanks babe..i harap our relationship x hancur coz our ego & emosi… ..biarla kita brakhir atleast sbg seorg sahabat..sahabat yg jd backbone for each other..Rasulullah pun sgt2 syg sahabat dia kn?:)

thanks for been there when i needed u so much!!

Thanks a lot kt sahabat2 aku yg 6 org tu…well korg tau korg saper..hahaha..thanks..korg la sahabat aku dunia akhirat..x de korg..aku x tau pe jd ngn aku..korg mmg sahabat,komander yg best,gler2 & sekepala..tak sia2 korg jd komander…TEGAR gler.!!.hahha..p/s:kalo korg nk tau saper yg 6 tu..sila sms aku k..:P..

Okke laaa..panjang gler bebelan aku thn ni & dh nk patah tulang blkng..3 pages tuu..dah berapa cawan kopi korg?haha..


Doakn aku capai semua cita2 k..mmm aku ada 365 hari tuk realisasikn semua ni?perghh!!cukup kah masa & sempat kan aku?haihhhh…aku doakn korg smua pn pnjg umur & makbul cita2..biarla kita sama2 hppy & bahagia…aminnn… minta ampun maaf salah silap selama ni & kalo ada menyinggung sesapa dlm tulisan ni..jumpa lg next yr…;)!!

p/s : kalo next yr dah x de blog aku ni..maksudnya dah BELANGSUNGKAWA HANIM..hahaha..;)

2 comments:

grow2g3th3r said...

Tahniah pren... dah ada blog... leh lah jumpa di sini ajeeeeeeeeeeee.. tak yah jumpa kat pakcik kenny... huhuhuh

HaNiM JeFF said...

takde maknanya!!
dah janji kenny rogers kan?
janji harusla di penuhi!!
hanim tggu ni!!!