Tuesday, November 10, 2009

AbaNg-ABaNg WonDeRPeT..

sabtu baru ni aku,adik,baby& maze (kwn baby) pegi ke IOI Mall Puchong.
dorg sibuk nk gi wat facial..so aku bwk jer laa kann (kata kakak mithali kannnn..;p )

kita org gerak dlm kul 3 mcm tu.time tu dah la petir& kilat sambung menyambung,hujan lebat membasahi bumi yg fana ini..gigih la kami meredah cuaca itu melaui KESAS highway.
dah la dah start jem gler coz kan hari tu ada kelantan vs N9 kt bukit jalil..
sepanjang jln ada lak 2 accident..terbalik2 kereta tu..gler dasyat maaa..

ok la..pendek citer balik dlm kul 6 lebih..mcm biasa gak hujan lebat gler..aku mcm tak sedap hati nk bwk laju kt lane kanan time tu..so ala2 kura2 ke lane tgh.. then dlm kul 7pm kt ampang jaya(lg 10 minit nk sampai umah) tiba2 adik tanya.."eh kak,bunyi pe tu?"..aku pun stop keta & suh adik tgk..
ok confirm tanya depan kanan dah kempas kempis.nasib time tu kt area kedai2 & tmpt mkn..
kebetulan sebelah tu ada kedai tanyar..aku pun bwk la slow ala2 kura2 ke kedai tayar tu..
tapi smpi jer depan tu..KEDAI TAYAR BARU JER TUTUP!! (-_-)

adik yg bajet terer pun try la nk tukar tayar tu..time2 gelap tu..dah keluar smua alat..tp last2 termenung dpn tayar tu..(sok tauuu ;p)

tiba2 dtg 2 org abg tu dgn baik hati nye nk menolong..ngn gigih nyer dia try nk jet keta tu..tp ala2 tak lepas ..(kebal keta nih)..tibe2 kwn dia dtg balik ngn keta dia & bwk kuar jet yg besar..tah mana dia dpt (confirm dia rembat kt dpn kedai tayar yg tutup tu..haha)

*gigih abang ni tukar tgh2 gelap tu..yg hanya bersuluhkan lampu2 HP kita org..;p*

*dah kuar dawai tayar tu..tu yang kempas kempis tu..yerla dia belah dlm kan..mana nk perasan kannnnn??.. ;p*



*tadaaaaaaaaaaaa..tayar spare..kaler kuning nyala lg tuh!!kalo kete lain tak nmpk gak tak tau laa kann..siap tampal lg 80km/hr lagi.tak leh lebih...tapi confirm selalu lebih!!kereta ni susah gler nak bwk kurang drp 80km/hr...(alasannnnnnnnnnnnn jer tu..tak insap2.. )*

dengan kecekapan abg2 wonderpet tu (sambil menggunakan jet yg di rembat dr kedai tayar yg tutup tu)..tak sampai 15minit dah siap..pe lagi..pecut gler la balik umah takut terlepas maghrib yg dah ala2 hjung2 tu..huhu..

Alhamdulillah tak dek yg series jadi kt kita org..accident ke apa ke..moral of the story:
1)sentiasa amalkn baca 4 qul & ayat kursi pas solat.. :)
2)jgn bwk laju lg2 time hujan.coz kita tak tau pe akan jadi kt dpn ..(advice ni tuk diri sendiri gak tp adoo laa hanim nk ikut kan?? ;p )
3)sesuai ngn ringtone wonderpet dorg..abg2 tu mmg sesuai di panggil abg2 wonderpet..yeayyhhh..

*kopak duit nk kena tukar tayar,buat balancing & allignment (T_T)

4 comments:

Nas said...

wonderpet!wonderpet!

ececeeehhhh..aku akan suh amze ajar wat column tpi gak!!!dgn font yg agak lain je tu..emm...akan ku pakse die!!\o/

HaNiM JeFF said...

haaaaaaaa..santekkkkk kannnnn blog baru aku nih??sungguh kreatip aku mereka design nyerr...sgt2 ceria & cool...!!

ahhhhh....maze busy!!~lalalala~

HaNiM JeFF said...

lg 1..lupe ckp!!
maze tlg upload gmbr tepi2 tu jer..font ngn yg lain2 tu aku edit sndiri yer yg buat!!sungguh santek!!
amacam??semakin terer IT aku kannnnn??jeles la tuuuuuuu..

sya said...

santekkkk ke??
motif santekkk???